Online Adverteren (SEA)

  1. Home
  2. Online Adverteren (SEA)

Waarom online adverteren?

Door de explosieve toename in concurrerende producten en diensten vinden veel bedrijven het lastig om bij hun doelgroep op te vallen. Onderzoek wijst uit dat mensen steeds vaker in zee gaan met merken die ze al kennen. Maar als je als bedrijf nog niet bekend bent, wil je hier toch wat aan kunnen doen. In dat geval is online adverteren (SEA) een uitstekende manier om onder de aandacht van je doelgroep te komen. Ook kan online adverteren een versterking zijn voor je content marketing. Het wordt namelijk steeds moeilijker om op een organische manier bovenaan de zoekresultaten van Google te komen. Door je content te promoten met een zoekmachine advertentie of via social media, komt je content toch bij een groot aantal nieuwe mensen onder de aandacht.

Online adverteren | Bureau OpMerkzaam | Utrecht

Mogelijkheden voor online adverteren

Zowel Google als de diverse sociale netwerken bieden uitgebreide advertentiemogelijkheden. Zo kun je advertenties met afbeeldingen (‘banners’) plaatsen op websites, apps, Facebook Messenger of Gmail. Bij zoekmachine adverteren verschijnen tekstadvertenties met een link naar je website binnen de zoekresultaten. Dit staat ook bekend als ‘SEA’, Search Engine Advertising. Facebook biedt verschillende mogelijkheden om berichten te promoten, zodat meer mensen je bericht kunnen zien. Ook kan Facebook specifieke advertenties tonen op de tijdlijn van een nauwkeurig gedefinieerde doelgroep. Instagram, LinkedIn en Twitter bieden eveneens uitgebreide advertentieprogramma’s. Tenslotte biedt Youtube veel mogelijkheden om je marketing met videocontent te ondersteunen. Informeer voor mogelijkheden, kosten en voor- en nadelen bij onze gecertificeerde advertentiespecialisten.

Gericht online adverteren met doelgroep targeting

Je advertenties lukraak vertonen aan zoveel mogelijk mensen zo vaak als het kan, is weinig effectief en zonde van je geld. Gelukkig bieden de advertentieprogramma’s van Google en de sociale netwerken uitgebreide targetingmogelijkheden. Hiermee definieer je aan welke communicatiedoelgroep je je advertentie wilt laten zien en hoe vaak. Doelgroepen kun je niet alleen indelen op leeftijd, geslacht en plaats, maar ook op bepaalde interesses, eerder gedane interacties of op gelijkenis met gedrag van soortgelijke groepen van personen. Bovendien kun je aangeven op welk type websites je wel of niet vertoond wilt worden aan de hand van onderwerpen of categorieën. De marketing adviseur van Bureau OpMerkzaam kan je helpen om de juiste doelgroepen te definiëren op basis van het communicatieplan.

Hulp nodig bij online adverteren?

Vul het contactformulier in en we bellen je binnen een werkdag terug.

Menu