Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

  1. Home
  2. Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Word beter gevonden door zoekmachine optimalisatie

Als bedrijf wil je graag online goed vindbaar zijn. Door zoekmachine optimalisatie of Search Engine Optimization (SEO) toe te passen kun je online beter worden gevonden. SEO bestaat uit de volgende drie elementen:

  • Techniek | De techniek achter je website is een belangrijke wegingsfactor voor Google. Denk hierbij aan de structuur van de pagina’s, de laadsnelheid, het gemak van de gebruikersinterface etc.
  • Content | Google streeft ernaar om de meest kwalitatieve pagina’s die aansluiten op de zoekterm te vertonen in de zoekresultaten. Daarom dient je content goed geschreven, onderscheidend en relevant voor je doelgroep te zijn. Lees hier verder hoe je content marketing kunt toepassen.
  • Autoriteit |  In basis is Google een populariteitsverkiezing. Hoe meer bezoekers een webpagina krijgt en hoe meer andere populaire websites naar een pagina linken, hoe beter dit is voor de autoriteit. Linkbuilding is daarom een van de belangrijkste SEO activiteiten.

Onze SEO specialisten zijn voortdurend op de hoogte van veranderingen in het Google-algoritme en kunnen je helpen met het optimaliseren van je website, het schrijven van waardevolle SEO teksten en met linkbuilding.

Zoekmachine optimalisatie | Bureau OpMerkzaam | Utrecht

Schrijven voor zoekmachine optimalisatie

Bij het schrijven van artikelen voor blogs en websites is actuele kennis van SEO aan te raden. Zo zorg je ervoor dat je teksten voldoen aan de laatste Google-richtlijnen. Een vast onderdeel van het schrijven van SEO-teksten is een onderzoek naar de best scorende zoektermen die je doelgroep naar jouw content moet leiden. Deze zoektermen en aanverwante termen verwerk je subtiel in je teksten. Ook is het belangrijk om effectieve koppen te schrijven en een duidelijke structuur in je tekst aan te brengen. De meeste mensen screenen een tekst namelijk eerst op koppen en fragmenten, en besluiten dan pas of ze het de moeite waard vinden om verder te lezen. Houd ook rekening met het doel van je tekst en sluit af met een duidelijke ‘call-to-action’ (= dat wat de lezer na het lezen van je tekst moet doen).

Als je zoekmachine optimalisatie lastig vindt, helpen onze SEO-tekstschrijvers je hierbij graag.

Hulp nodig bij zoekmachine optimalisatie?

Vul het contactformulier in en we bellen je binnen een werkdag terug.

Menu