Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is een lange termijn marketingaanpak waarmee je met waardevolle ‘content’ laat zien wat jouw producten of diensten aan oplossingen te bieden hebben aan je doelgroep. Het heeft als doel om ze vrijblijvend te informeren en er een duurzame relatie mee op te bouwen.

Content komt in vele gedaanten: blogartikelen, infographics, inspiratievideo’s, uitleganimaties, casebeschrijvingen, white papers, ebooks, webinars, podcasts, persberichten, productbladen, gebruiksaanwijzingen etc. Allemaal verschijningsvormen van ‘content’. De publicatie en distributie van content kan dus zowel offline als online plaatsvinden. Een goed voorbeeld hiervan is het Allerhande-platform. Dat is zowel een fysiek magazine als een online platform met receptbeschrijvingen en kookinstructievideo’s.

Content Marketing Bureau Utrecht | Bureau OpMerkzaam
content marketingbureau | Bureau OpMerkzaam Utrecht

Hoe werkt contentmarketing?

De meeste mensen doen uitvoerig onderzoek vóórdat ze overgaan tot het aanschaffen van producten of diensten die belangrijk voor ze zijn. Ze laten zich daarom goed informeren naar alle mogelijkheden en vergelijken concurrenten op verschillen en toepassingen. Daarbij spelen ook reviews en vergelijkingssites een belangrijke rol. Met contentmarketing kun je hierop inspelen door de juiste informatie op het juiste moment aan te bieden. Hiermee maak je op een vriendelijke manier aan de potentiële klant duidelijk dat jouw product of dienst nuttige oplossingen kan bieden voor hun problemen. Hoe beter je hier in bent, hoe groter de kans dat je gezien wordt als autoriteit in je vakgebied. Het is daarmee een uitstekende aanvulling op online adverteren, dat gericht is op merkbekendheid of directe verkoop van product of dienst.

Hulp bij contentmarketing

Samen met een team van enthousiaste ontwerpers, schrijvers, fotografen en videoproducenten helpen wij je als Marketingbureau Utrecht graag met het maken van kwalitatieve en relevante content.

Wanneer je je contentmarketing aan ons uitbesteedt, nemen wij je het volgende uit handen:

  • Het opstellen van een doordachte contentstrategie.
  • In kaart brengen van klantprofielen (‘buyer persona’s’) en klantreizen (‘customer journeys’).
  • Bepalen welke mediakanalen en welk typen content passen bij de verschillende fasen van de klantreizen.
  • Meedenken over de redactionele formule.
  • Periodieke curatie, redactie en publicatie van content.
  • Creëren van eigen waardevolle content in diverse mediaformaten zoals blogartikelen, instructievideo’s, uitleganimaties en infographics.

Met al deze activiteiten zorgen we er dus voor dat de juiste content wordt gepubliceerd voor de juiste doelgroep op het juiste moment.

content marketingbureau |Bureau OpMerkzaam Utrecht

Hulp nodig bij een contentmarketing?

Vul het contactformulier in en we bellen je binnen een werkdag terug

Menu